יום רביעי, 18 ביוני 2014

ספסלים מעץ

ספסל הוא סוג יפה ושימושי של ריהוט. היתרונות הגדולים שלו הם עמידות, ניידות ונוחות הישיבה. ניתן להציג את הספסל במגוון רחב של מקומות – ברחובות, בחצרות, בבתים, בעסקים, בפארקים בגנים וכדומה. עיקר השימוש כיום בספסל הוא שימוש חוץ. הספסל הציבורי משמש אנשים רבים, קהל מגוון המורכב ממגוון שכבות גיל, בריאות, רמות כלכליות וכדומה.
קיימות אפשרויות רבות לעצב את הספסלים המיועדים לשימוש הציבור ומוצבים באופן קבוע בחוץ. בין היתר, נהוג להשתמש בספסלי יחיד, בספסלים זוגיים, בספסלים מודרניים ובספסלים בעלי מראה עתיק. הספסלים היפים ביותר, ללא ספק, הם הספסלים העשויים מעץ, כאשר העדיפות הברורה היא לעץ מלא.
רוב האנשים אוהבים, באופן טבעי, לראות ספסל מעץ ולשבת עליו. מסיבה זו,  ספסלים ציבוריים מעץ נחשבים למוצלחים יותר. הם פשוט משמשים יותר אנשים. לרוב, כאשר תחשבו על המילה "ספסל", תחשבו על ספסל העשוי עץ. למרות זאת, יש עדיין, ובשימוש נרחב, ספסלים ממתכת ומחומרים תעשייתיים אחרים. ספסלים מעץ משתלבים בצורה יפהפייה בנוף הטבעי של הרחוב, הגינה והפארק.
לספסלים מעץ יש מראה אותנטי יותר, יחסית לספסלים העשויים מחומרים אחרים. הם דומיננטיים במראה שלהם, אבל עדיין משתלבים בצורה יפה בסביבה הטבעית שלהם. כנראה מסיבה זו, הם זוכים לאהדת הציבור באופן קבוע כל כך.
גם כאשר אנו מתבוננים על ספסלי העץ , נוכל למצוא סוגים רבים של ספסלים. יש ספסלים העשויים עץ אשר נועדו לשימוש של אדם יחיד, כגון אדם מבוגר אשר צועד ברחוב. יש ספסלים רחבים וגדולים, אשר נועדו לשמש גם כשולחן פיקניק או משחק לילדים ולמשפחות. מה שמשותף לכל הספסלים מעץ הוא היותם אופנתים ורלוונטיים תמיד, ועבור מגוון רחב של אנשים.

יצירת ספסל מעץ תלויה מאוד בסוג העץ. בניית הספסל מעץ איכותי, תוביל לכך שהספסל יהיה עמיד יותר וגם מרשים יותר. אם נעשה שימוש בעץ זול, כגון עץ אורן או תרכובת עצים מעובדת, חשוב מאוד להקפיד על שימוש קבוע בחומרים אשר מגנים על העץ מפני הסכנות השונות – שמש, קור, חום וכדומה. ספסל שלא מטופל היטב יכול להוות סכנה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה